5 σημάδια ότι ήρθε η ώρα να επισκεφτείτε έναν διαιτολόγο

simadia pos xreiazeste symvouli diaitologou

Οι χορευτές βασίζονται στο φαγητό για να τροφοδοτήσουν το σώμα τους και είναι εξαιρετικά συντονισμένοι με το πώς αισθάνονται το σώμα τους. Επομένως, το να αποφασίσετε τι, πότε και πόσο θα φάτε θα πρέπει να είναι μάλλον διαισθητικό — σωστά;

Δεν είναι πάντα. Η διατροφική κουλτούρα μπορεί να παραμορφώσει αυτά τα διαισθητικά σήματα, καθώς προωθεί τη χρήση της τροφής και της άσκησης ως εργαλεία μικροδιαχείρισης του σώματός μας. Αυτή η ανεξέλεγκτη παραπληροφόρηση βρίσκεται στη ρίζα των ανέφικτων ιδανικών τροφής και σώματος που διαποτίζουν τη βιομηχανία του χορού. Στην πραγματικότητα, οι χορευτές έχουν στατιστικά τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες από τον γενικό πληθυσμό να αναπτύξουν διαταραγμένη σχέση με το φαγητό και αρνητική εικόνα σώματος.

Όταν η αυτοαποκαλούμενη τεχνογνωσία συνδυάζεται με ένα μεγάφωνο όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η αποκρυπτογράφηση της αλήθειας από την τάση μπορεί να είναι πρόκληση. Εδώ είναι τα σημάδια ότι ήρθε η ώρα να λάβετε καθοδήγηση από έναν διαιτολόγο - διατροφολόγο.

Ένας διαιτολόγος μπορεί να βοηθήσει όταν…

Ο προγραμματισμός γευμάτων είναι μια πρόκληση. Το σώμα σας έχει ποικίλες διατροφικές ανάγκες κατά τη διάρκεια των περιόδων παραστάσεων, των οντισιόν και των χρόνων ανάπαυσης. Εάν είστε σταθερά χαμηλοί σε ενέργεια ή απασχολημένοι με τις σκέψεις για φαγητό, ένας διαιτολόγος μπορεί να συνεργαστεί μαζί σας για ένα διατροφικό πρόγραμμα που υποστηρίζει τη σωματική σας ενέργεια και τη διανοητική εστίαση.

Νιώθετε άγχος ή ενοχές όταν τρώτε. Η τάση προς τον τρόπο ζωής «ευεξίας» και «καθαρής» διατροφής μπορεί να προκαλέσει ντροπή για τα τρόφιμα που θεωρούνται «λιγότερο υγιεινά». Ένας διαιτολόγος μπορεί να σας βοηθήσει να αποκαταστήσετε μια θετική σχέση με το φαγητό.

Η πεπτική δυσφορία σας περιορίζει. Είτε έχετε διαγνωστεί με τροφική αλλεργία, δυσανεξία ή IBS, είτε απλώς αισθάνεστε δυσφορία μετά το φαγητό, η επαγγελματική καθοδήγηση είναι κρίσιμη για τη διαχείριση των συμπτωμάτων, ενώ ικανοποιείτε τις ανάγκες του σώματός σας.

Παλεύετε με έναν τραυματισμό. Τα θρεπτικά συστατικά είναι τα δομικά στοιχεία της αποκατάστασης, παίζοντας άμεσο ρόλο στην επούλωση των τραυματισμένων συνδέσμων, στη μείωση της φλεγμονής και στην ανοικοδόμηση γερών οστών. Και χωρίς τη βάση της καλής διατροφής, οι χορευτές διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο χρόνιων τραυματισμών από υπερβολική χρήση, όπως κατάγματα από στρες.

Συχνά νιώθετε αρπακτικά ή σπάνια πεινάτε. Η διαταραχή της όρεξης είναι μια κοινή παρενέργεια των φορτωμένων προγραμμάτων και των προσπαθειών περιορισμού της πρόσληψης τροφής. Ένας διαιτολόγος μπορεί να σας βοηθήσει να ανακτήσετε τα εσωτερικά σας σημάδια πείνας και πληρότητας και να ανταποκριθείτε στις φυσικές ανάγκες του σώματός σας για καύσιμα.

 

Οι Κόκκινες Σημαίες των Συμβουλών

Σημασία έχει το από πού παίρνετε τις διατροφικές σας συμβουλές. Για να διασφαλίσετε ότι λαμβάνετε ακριβείς οδηγίες, προσέξτε αυτά τα προειδοποιητικά σημάδια.

Ο διατροφολόγος σας δεν είναι διαιτολόγος. Οι τίτλοι «διατροφολόγος», «προπονητής διατροφής» και «ειδικός σε θέματα διατροφής» δεν ρυθμίζονται. Ως αποτέλεσμα, ο καθένας μπορεί να τα χρησιμοποιήσει. Ένας αδειούχος επαγγελματίας είναι Εγγεγραμμένος Διαιτολόγος Διατροφολόγος ή Αδειούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος.

Σας λένε να κόψετε συγκεκριμένα τρόφιμα ή/και ομάδες τροφίμων. Εκτός από τις τροφικές αλλεργίες και δυσανεξίες, η αποκοπή μιας ολόκληρης ομάδας τροφίμων (ναι, περιλαμβάνει τα γαλακτοκομικά και τη ζάχαρη) μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη σχέση σας με αυτό - και να σας στερήσει ζωτικής σημασίας θρεπτικά συστατικά και την απόλαυση του φαγητού.

Σου δίνονται αυστηροί κανόνες. Επιτρέπεται να φάτε μόνο μερικές μπουκιές επιδόρπιο; Σας είπαν να σταματήσετε να τρώτε μετά από μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας; Αυτοί οι κανόνες θα μπορούσαν να αποτελέσουν πρόσχημα για περιοριστικές διατροφικές συνήθειες που μπορεί να υπονομεύσουν τη σχέση σας με το φαγητό.

Έχετε εγγυημένο συγκεκριμένο στόχο βάρους. Ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής δεν έχει να κάνει με την επίτευξη ενός αυθαίρετου αριθμού στην ζυγαριά, αλλά υπάρχει για να υποστηρίξει τη βιωσιμότητα της καριέρας σας. Επομένως, εάν κάποιος εγγυάται έναν συγκεκριμένο στόχο βάρους που απαιτεί περιορισμούς στα τρόφιμα, επανεξετάστε τις συμβουλές του και τον στόχο σας.

Τα συμπληρώματα έχουν προτεραιότητα έναντι των τροφίμων. Ενώ τα συμπληρώματα μπορούν να συμβάλουν στην κάλυψη των κενών στη διατροφή ενός χορευτή, μια προσέγγιση που πρέπει να ακολουθεί το φαγητό πρέπει να είναι το σημείο εκκίνησης. Ο κλάδος των συμπληρωμάτων διατροφής είναι επίσης σε μεγάλο βαθμό άναρχος, επομένως χωρίς τη συμβουλή ενός διαιτολόγου, θα μπορούσατε να ξοδέψετε πολλά χρήματα σε κάτι που είναι περιττό ή ακόμα και επικίνδυνο.


Μετάφραση/Προσαρμογή: Κώστας Βασιλιάγκος

Πηγή

Read 839 times Last modified on Τρίτη, 05 Σεπτεμβρίου 2023 20:19

Follow Us