Ημερολόγιο Εκδηλώσεων
Αναστασία Λύρα | "Είναι Καιρός"
To Μικροσκοπικό Θέατρο παρουσιάζει για δεύτερη χρονιά ένα συνεχές πρόγραμμα σύγχρονου χορού και εικαστικής εγκατάστασης, σε καλλιτεχνική επιμέλεια της Αναστασίας Λύρα, με το γενικό τίτλο Είναι Καιρός.
Είναι μια σειρά από 16 παραστάσεις, το πρώτο και το τελευταίο Σάββατο κάθε μήνα, παρουσιάζοντας κάθε φορά μια νέα παραγωγή και επαναλαμβάνοντας μια από τις παλαιότερες.Η ομάδα καλλιτεχνών που συνεργάζεται με την Αναστασία Λύρα στο Μικροσκοπικό Θέατρο επεξεργάζεται και διερευνά τις δυναμικές που προκύπτουν ανάμεσα στο Χρόνο, το Χώρο και το Σώμα, υπό την καταλυτική παρουσία της αρχαίας τοιχοποιίας που προσδιορίζει τη σκηνή. Η ροή της κίνησης των σωμάτων συνδιαλέγεται με τη στιβαρότητα της πέτρας, ενώ ο παρόντας χρόνος του χορού, της πλέον εφήμερης από τις τέχνες, συναντά στιγμιαία τις δύο χιλιετίες του όγκου της Ρωμαϊκής κατασκευής. Ταυτόχρονα, η ασυνήθιστα μικρή απόσταση του θεατή από το σώμα του χορευτή θέτει αναπόφευκτα την κίνηση υπό εξέταση και ανάλυση, τοποθετώντας την «κάτω από το μικροσκόπιο».
Το γεγονός ότι ο δημιουργικός χώρος του θεάτρου βρίσκεται μέσα στη γη εμπνέει το θέμα της «κυοφορίας», που πρωταγωνιστεί στην πρεμιέρα του προγράμματος, αλλά και διατρέχει τις παραστάσεις ολόκληρης της καλλιτεχνικής περιόδου. Ο χώρος αντιμετωπίζεται ως «μήτρα δημιουργίας», ενώ η ενισχυμένη παρουσία του υφάσματος, ως δομικού στοιχείου, μοιάζει να λειτουργεί σαν μια μεταφορά για τους υμένες που περιβάλλουν το έμβρυο.
Κατά τη διάρκεια του καλλιτεχνικού προγράμματος Είναι Καιρός τα όρια ανάμεσα στα κοστούμια και τα σκηνικά σχεδόν καταργούνται. Το ένδυμα αναπτύσσεται ως σκηνικό και το σκηνικό αγκαλιάζει το σώμα σαν ένδυμα. Επιπλέον θεματικός άξονας είναι η κίνηση στο οριζόντιο επίπεδο, ως πρόσθετο μέσο διαφοροποίησης του χώρου, το οποίο καθιστά τη σκηνή και τη δράση πάνω σε αυτή ένα είδος «κάτοψης» του έργου, ακριβώς όπως συμβαίνει στην οπτική του μικροσκοπίου.
Κατά τη διάρκεια της σεζόν, ένας νέος θεματικός κύκλος παραστάσεων έρχεται να προστεθεί σε εκείνους της Κυοφορίας των Διδύμων, των Ερώτων, των Tangos. Είναι οι Danzas Minimas (Ελάχιστοι Χοροί), μια σειρά από έργα που δομούνται με βάση μια και μοναδική κινητική εικόνα-ιδέα. Τα δύο πρώτα μέρη του κύκλου, Danza Minima-Memoria (Μνήμη) και Danza Minima-La Reina (Η Βασίλισσα), θα έχουμε την ευκαιρία να τα απολαύσουμε σε ερμηνεία της ίδιας της χορογράφου, Αναστασίας Λύρα.
Τέλος, κατά τη διάρκεια του καλλιτεχνικού προγράμματος συχνά αναδύεται το στοιχείο της περιστροφής, ως μέσο πύκνωσης του χώρου και του χρόνου, που επίσης προκύπτει οργανικά από τη μικρή διάσταση του θεάτρου και αποτελεί ταυτόχρονη αναφορά σε διαχρονικές κινητικές φόρμες, όπως οι στροβιλισμοί των Δερβίσηδων.

Αναστασία Λύρα, Χορογράφος-χορεύτρια
Ο αυτοσχεδιασμός, η κλασική μουσική και ο ανοιχτός δημόσιος χώρος της πόλης είναι τα βασικά ενδιαφέροντά της. Έχει ασχοληθεί τόσο με τη σόλο παράσταση, όσο και με τις πολυμελείς χορευτικές δράσεις και ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για την αργή κίνηση. Μαθήτευσε στην Κρατική Σχολή Χορού και σπούδασε χορογραφία με το Robert Ellis Dunn στη Νέα Υόρκη. Χορογραφεί από το 1984. Συνεργάστηκε με τους Steve Paxton, Sara Rudner, Slava Ganelin, Peter Kowald, Cecil Taylor, Δόμνα Σαμίου, Άρτεμις Αλκαλάη, Ελένη Μανωλοπούλου, Ψαραντώνη, Ηλία Παπαδόπουλο, καθώς και με ένα μεγάλο αριθμό Ελλήνων καλλιτεχνών του χορού. Δημιούργησε και διεύθυνε τη Σχεδία Ομάδα Χορού από το 1996 έως το 2004. Το 2008 εγκαινίασε στο Φεστιβάλ Αθηνών το Μικροσκοπικό Θέατρο, που μελέτησε και σχεδίασε η ίδια σε συνεργασία με τους αρχιτέκτονες Νανά Κουκιάδη και Ανδρέα Δεληβοριά. Από τον Δεκέμβριο του 2013 παρουσιάζει συστηματικά χορογραφίες της στο Μικροσκοπικό Θέατρο με μια σταθερή ομάδα καλλιτεχνών και συνεργατών.
www.anastasialyra.com
facebook.com/MikroskopikoTheatro
Κάθε πρώτο και τελευταίο Σάββατο και τελευταίο Σάββατο του μήνα.
Μικροσκοπικό Θέατρο, Δεξίππου 5 & Πλατεία Ταξιαρχών, Πλάκα (150 μέτρα από το Μετρό Μοναστηράκι)
1+1 εισιτήριο με την κάρτα Dancetheater PlusΓια κρατήσεις θέσεων και πληροφορίες: 6976 899269, ώρες 19:30 - 21:30 και όλη την ημέρα κατά τις ημέρες των παραστάσεων.
Κράτηση απαραίτητη λόγω περιορισμένου χώρου