Dance Theater

Flat View
Δες ανά έτος
Προβολή μήνα
Δες ανά μήνα
Weekly View
Δες ανά εβδομάδα
Daily View
Δες σήμερα
Search
Αναζήτηση

Τέτη Νικολοπούλου | "Άπειροι"

Hits : 354
Η χορογραφία Άπειροι επικεντρώνεται στη φυσική, μη επιτηδευμένη και αέναη κίνηση. Καθώς δεν είναι ποτέ σαφές πότε και πώς περνά κανείς από το συνειδητό στο ασυνείδητο, από το σώμα στον νου, από το μέσα στο έξω και από το εγώ στο εμείς, η χορογράφος και χορεύτρια Τέτη Νικολοπούλου μαζί με τους έμπειρους στον αυτοσχεδιασμό χορευτές, Τίμο Ζέχα και Ελένη Πανταζάτου εμβαθύνουν στις μαγικές ιδιότητες της μαθηματικής κορδέλας Möbius, οι οποίες συνδέονται με την ίδια την εμπειρία του χορού.

Η ομάδα συνεχίζει την έρευνα (2016-σήμερα) πάνω στην κορδέλα möbius, η οποία πριν ενώσει τις άκρες της τις αντιστρέφει, επιτρέποντας σε ένα σώμα να κινείται ασταμάτητα πάνω της αλλάζοντας διαρκώς προσανατολισμό, για να συνδεθεί αυτή τη φορά με το φιλοσοφικό δοκίμιο Μαριονέττες του Kleist.

Με τους εξαιρετικούς μουσικούς αυτοσχεδιασμούς των Βαγγέλη Αλεξόπουλου και Χρυσούλας Παπαδοπούλου, η ομάδα ΄παίζει΄ με τις απίθανες ιδιότητες του σώματος, όταν αυτό λειτουργεί ως όλον: την ικανότητα του να παραλλάσσει το σχήμα του χωρίς να σπάει μέσα από την άσκηση έντασης, τις ΄εύκολες΄ μετακινήσεις του βάρους του στον χώρο μαζί με ένα άλλο σώμα (contact improvisation), τις ελικοειδείς και σπειροειδείς κινήσεις που δημιουργούνται από τις κινήσεις των αρθρώσεων, τις ατελείωτες κινητικές αλυσίδες που μπορεί να φτιάχνει και άλλα.

Στην έρευνα αυτή η ομάδα συνεργάζεται επίσης με την Ζωή Χατζιδάκη (ομάδα Anima- Soma), η οποία συνέβαλε τόσο στην οργάνωση και παραγωγή της παράστασης όσο και στη σωματοποιημένη (ως όλον) προσέγγιση της κίνησης.

Και μαζί, προσκαλούν τις ψυχές μας να συναντηθούν στο σημείο εκείνο στο οποίο «...η γνώση φεύγει στο αχανές και διακρίνεται πιο καθαρά στο σώμα εκείνο, που δεν έχει διόλου γνώση, (ά-πειρα/χωρίς πείρα), ή έχει γνώση απέραντη (α-πέρας/χωρίς τέλος), δηλαδή στο ανδρίκελο ή στον Θεό» (Kleist, 1810).

«...γιατί στον οργανικό κόσμο, όσο σκοτίζεται κι αδυνατίζει ο λογισμός, τόσο πιο αστραποβόλα και ηγεμονική προβάλλει η χάρη. Και όπως η τομή δύο ευθειών στη μια πλευρά κάποιου σημείου διασχίζει το άπειρο και ξεφυτρώνει αίφνης στην άλλη του πλευρά, ή όπως το είδωλο κοίλου κατόπτρου διανύει το κενό και εμφανίζεται απρόοπτα εμπρός μας, έτσι απρόοπτα παρουσιάζεται η χάρη...» (Kleist, 1810), ή, ... απλά..., ο χορός.
Τέτη Νικολοπούλου |
Σύλληψη - χορογραφία: Τέτη Νικολοπούλου
Σύμβουλος κίνησης: Τίμος Ζέχας
Έρευνα - ερμηνεία: Τίμος Ζέχας, Τέτη Νικολοπούλου, Ελένη Πανταζάτου
Ζωντανή μουσική: Βαγγέλης Αλεξόπουλος, Χρυσούλα Παπαδοπούλου
Κοστούμια: Δώρα Σουμαλεύρη
Φωτισμοί: Φαίδων Κωνσταντινίδης
Επιστημονική σύμβουλος: Ζωή Χατζηδάκη
Επικοινωνία, σχεδιασμός προγράμματος-αφίσας: Άγγελα Γλύτση
Η παράσταση επιχορηγήθηκε από το ΥΠ.ΠΟ.Α για το έτος 2018


Σάββατο 5 και Σάββατο 12 Μαΐου 2018 | 21:00
Διάρκεια: 50 λεπτά


Εισιτήριο: 10 ευρώ

1+1 εισιτήριο με την κάρτα Dancetheater Plus*

*Η έκπτωση ισχύει για την παράσταση της 12 Μαΐου.


Θέατρο 14η Μέρα, Καλλιρρόης 10, Μετρό Ακρόπολη

Τηλ. κρατήσεων: 6932.376259, 210 9210077
H Τέτη Νικολοπούλου (1966), είναι χορεύτρια, χορογράφος, ερευνήτρια και δασκάλα χορού και φυσικής αγωγής. Είναι απόφοιτη της Επαγγελματικής Σχολής χορού Νίκης Κονταξάκη και του ΤΕΦΑΑ Αθήνας (Μaster Φ.Α πάνω στις πρακτικές Somatics). Έχει εκπαιδευτεί στον αυτοσχεδιασμό, το contact improvisation και άλλες πρακτικές somatics στην Ελλάδα, Αμερική και Αγγλία στα στούντιο Movement research, Merce Cunningham, Paul Taylor, Alvin Aily Studio και Laban Centre ενώ δάσκαλοί της υπήρξαν οι David Zabrano, Thomas Mettler, Gwen Welliver, Maxine Heppner, Μαρία Ανθιμίδου, Χοροθέατρο Ροές, Αλίκη Καζούρη, Μιχάλης Ναλμπάντης, Αποστολία Παπαδαμάκη, Αγγέλα Λύρα, Κων/νος Μίχος, Frey Faust, Baris Μihci, Matt Smith και Tίμος Ζέχας. Στο Contact Improvisation έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Nancy Stark Smith, Nitta Little, Daniel Lepkoff, Benno Voorham, ενώ από το 2000 εκπαιδεύεται συστηματικά από την Χριστίνα Κλεισιούνη.
Το 2017 έλαβε μέρος στο σεμινάριο για τα 36 χρόνια του contact improvisation στην Πενσυλβάνια. Το 1992 βραβεύτηκε στους διαγωνισμούς Ραλλούς Μάνου και ΕΟΤ για τη χορογραφία της Προκατάληψη ενώ το 2005 και το 2007 επιχορηγήθηκε για τη δουλειά της από το ΥΠΠΟ. Το 2000 ταξίδεψε στο Capo Verde για να παρουσιάσει το solo της Αποδοχή μαζί με ένα ντουέτο του Ερμή Μαλκότση και Δημήτρη Σωτηρίου, σε οργάνωση Ζωής Χατζηδάκη. Το 2004 παρουσίασε τη χορογραφία της Eros στα Δρώμενα του Δήμου Αθηναίων για τους Ολυμπιακούς Αγώνες στην Αθήνα. Έχει χορογραφήσει πάνω από 20 παραστάσεις και έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ (Σωματείο Ελλήνων χορογράφων, Ακροποδητί, Capo Verde) και σε πλατφόρμες χορού (ΣΕΧ-Μέγαρο μουσικής/ Μ. Κακογιάννης). Η παράστασή της, Κόμποι, επιλέχθηκε από διεθνή επιτροπή και παρουσιάστηκε στην Πλατφόρμα του ΣΕΧ, στο Μέγαρο, το 2008.
Έχει χορογραφήσει για παιδικά μουσικοθεατρικά (Είκασμα, Αφρός- Χρύσα Αποστολάτου), για το σινεμά (Τάκης Σπυριδάκης), για μουσικούς (Πυξ-Λαξ), για το θέατρο (Βασίλης Παπαλαζάρου, Πηνελόπη Πιτσούλη). Ως χορεύτρια έχει συνεργαστεί με χορογράφους όπως Ντ. Καλεθριανού, Αγγ. Λύρα, Ντ. Μητροπούλου, Maxine Heppner, Χρ. Κλεισιούνη, Τίμος Ζέχας, Βικτωρία Νούμτα, Νατάσσα Αβρά, κ.ά. Το 2013 συνεργάστηκε με καλλιτέχνες και συλλογικότητες για τη δημιουργία έργου στις παράλληλες δράσεις στην Biennale Αθήνας στο Χρηματιστήριο της Σοφοκλέους (Ελένη Τζιρτζιλάκη, Παναγιώτη Ανδρονικίδη). To 2015 έδωσε μάθημα Contact improvisation στο 1ο Διεθνές Συνέδριου Χορού, Copy Paste, που έγινε στην Αθήνα. To 2015-16, συν δημιούργησε με τον Παναγιώτη Ανδρονικίδη και συμμετείχε στην παράσταση χορού Ρίζες. Επιπλέον, το 2015, συμμετείχε μετά από πρόσκληση από την Ευρωπαϊκή Κομισιόν στο φεστιβάλ για το Human trafficking, στην Τεχνόπολη, με την performance Knock Knock Knock (in the hell's door) και το 2016 με τη παράσταση Ήπειρος μια.
Από το 2016 ερευνά την φυσική και αέναη κίνηση, αποτέλεσμα της οποίας ήταν οι παράστασεις Συνάντησέ με εκεί (2016) και Meet me there (2017), έρευνα η οποία συνεχίζεται και φέτος με την παράσταση Άπειροι. Η παράσταση αυτή επιχορηγήθηκε από το ΥΠ.ΠΟ.Α για το 2018.

 

Back

Share this post

Dancetheater.gr. All rights reserved 2010-2016

Login or Register

LOG IN

resources